Waar richtlijnen elkaar ontmoeten
Producten moeten veilig zijn en veilig gebruikt kunnen worden. Om dat te borgen zijn
Nederlandse werknemers worden wettelijk beschermd tegen bewezen kortetermijneffecten van elektromagnetische velden op hun gezondheid. De mogelijke langetermijneffecten van
De veiligheid van bestuurders, passagiers en andere weggebruikers komt op de eerste plek in de nieuwe eisen aan bijzondere bromfietsen. Deze voertuigen, waaronder
De minister van Infrastructuur en Waterstaat mocht - met het oog op de verkeersveiligheid - de Stint tijdelijk van de weg halen tot het onderzoek naar het voertuig is afgerond. Dat heeft de bestuursrechter van de rechtbank
"De beslissing van de minister is fataal geweest voor het bedrijf, niet het tragische ongeluk", zegt Edwin Renzen, eigenaar van Stint Urban Mobility. De fabrikant van de Stint vraagt vandaag faillissement aan. Het besluit van
Kwartaalblad DeVeiligheidskundige nr. 4 van 2018 besteedt aandacht aan EMC in een lijvig artikel. Dat artikel is zó omvangrijk dat een deel ervan, de technische kaders, heeft moeten verhuizen naar
Agentschap Telecom doet onderzoek naar storing die wordt veroorzaakt door
ledverlichting. Veel ledlampen zouden de radio-ontvangst van het digitale DAB+, DECT-telefoons en wifiverbindingen verstoren.
De stint bevat structurele ontwerpfouten en is daarom in de kern onveilig om kinderen mee te vervoeren. Die conclusie trekt onafhankelijk onderzoeker Peter Coppes uit Helmond. Zijn advies is om
De NS, ProRail, de politie, de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) doen gecoördineerd onderzoek naar het ongeluk. De ILT kijkt hierbij onder meer naar de wisselwerking tussen de