Time-out: speels wolvenboek voor jong en oud

Je zou bijna denken dat Irene van Eijk een flinke roedel kinderen heeft, gezien haar vermogen om zich in de jongsten onder ons te verplaatsen. Of ze is gewoon nooit helemaal volwassen geworden, zo zegt ze zelf als we haar spreken over wolvendrollen. Die spelen niet de hoofd(d)rol, maar ze zijn tamelijk prominent aanwezig in haar nieuwe boek, tot plezier van vooral jonge lezers.

Van Eijk, in haar dagelijkse ‘andere leven’ hoger veiligheidskundige, heeft een prachtig speels ‘wolvenboek’ bij elkaar geschreven, getekend, geknutseld en gefotografeerd. Het is geen dor proza, maar een boeiend bladerboek vol weetjes, doetjes, puzzels, spelletjes en doordenkers. Voor wie het kind in zichzelf graag terugvindt of de jongere generatie verantwoord aan de slag wil laten gaan. De smartphone verbieden hoeft niet: met hier en daar een QR-code wordt het internet een veilig verlengstuk van het boek, ook al kan het boek héél goed zonder (net als de mens, trouwens).

Doelgroep: de mens van naar schatting vier tot tachtig jaar oud zal zich, alleen of samen, geboeid weten door het doen en laten van de wolf en de parallellen met ons mensenleven. Laat je meevoeren door de ontwapenende humor en speelse stijl van Irene van Eijk.

De veiligheidsprofessional kan lering trekken uit ‘wolfspsychologie’ en roedelgedrag, beschreven in het eerdere boek van Irene van Eijk: ‘Irene van Eijk - Wolven krijgen geen burn-out

’.
Home